Monday, May 4, 2009

aku da cukup berbahasa..............

fuhhhh......semalam hari penat aku....letihnyer bawak smpi arini...kne duk kat kaunter 18 ngn Apis n Amir yg memang sekepala ngn aku...mujur sume laki..kaunter ni kaunter paling teruk keje...orang bagi kupon, kitorg cari barang n pack...tak de kat bwh kaunter, pnjat timbun kotak2 amek stok len...kne lak ari ahad, baru kuar gaji, time orang nk shopping kaw2 nyer...cian kat dorg ekk..tak de rezeki rse berehat kejap...asal aku rehat, kaunter penuh....huhu...tp then tbe mlm mmg gler nyer orang..ngn cina yg macam2 kerenah..mau ini, tak mau itu, cancel, tuka len, mau kaler len...sakit jek ati....padahal da seal ngn selotep wehh plastik tuhh...yg aku lak smpai silap pndg kupon..ye laa...gmba lebey kurang same....orang mintak beras, aku bagi nescafe....tak ke jadi bahan gelak dorg smpi arini ekk....siot jek....ye r...da kecoh aku minat sape kat cini...dorang pn ade r point nk kasi kat aku kaw2 nyer...siot korg...sedap la ekk pangkah aku..smpai aku jatuh2 tangga pn ley jadi modal....kuang ajo seyhh...sengal tol....

tp ni la yg penting...kaunter time mlm smlm mmg tgh ramai orang...aku sorang cari barang n pack, sbb Apis g solat...Amir sah la tak ley lepas cashier....cyes nga penat nih....nk di'story'kn dari awal lagi aku da sound sorang aunty nih, "tak ley masuk dalam tgok barang..u mau u mintak...i bagi maaa".....

tp japg smpai turn die, aku baru nk paling cari tuala yg die mntak....japg die ley lak kn "heyy...wa sula angkat!.."...pergh...bingai tol...nyirap sial akuhhhh.....trus aku g kat meja ujung tuhh, tarik trus tak bagi sape pn ley masuk....bia la ade nyonya marah kat aku ckp kasar sangat..yg korang tak paham bahasa apsal.....

nga aku sebok layan nyonya sorang nih nk barang yg memang menimbun die mntak, ngn cancel nyer, nk len nyer, ape nyer, aku nga angkat beras ngn sabun Top beso nih, japg ade aunty jerit kat aku "apa la yu kija...lembap btul!".....

"woi aunty..kalau lu mau, lu masuk dalam cali balang ganti tmpat waa laaa....lu ingat tak penat ke hah..?...lu tak nmpak orang ramai?....kasi sabar laa!''...sedang elok lak Apis baru masuk...kalau aunty tu maki dpn Apis, aku rase nyonya tu da kene halau balik ngn die...memang mulut aunty tu cm haram tol....padahal nk satu item je pn...sabun Top jekkk...hak elehh.......brani ko nk banyak songeh ngn aku pas tu...ko mntk kaler len slain merah ni memang aku siat kupon tu dpn ko...sumpah aku buat...geram aku....pastu ley lak ekk nk baik2 ngn aku, konon nk tolong letak sabun dlm plastik..."tak yah laa...bia wa wat sndiri...lu hulur duit jek!"....huuhhh......pedih3....

memang kitorg angin gler2 semalam..ye r...amek je laa ape kitorg da bagi...nk banyak songeh cekadak lak...niway, keje ngn korang berdua memang wat aku gler semalam...lawak dari kol 10pagi smpi 10 mlm tak benti2...hahaha...tp tak best laa....ahd t Apis nk bla dh...tak de lagi mulut brani mati lagi pasni...ade pn Abg Piah, Amir, Faizal n aku jek...huuu....papehal pn...syok ngn korang...huhu

arini lak task aku utk jadi cashier...kne jge kaunter 19..kaunter tak de la orang sangat pn...barang hiasa, mainan n kasut je pn...tp banyak aku blajo...mule kenal2 la dlu ngn dak2 Hot Market cm Awai n Farah...then ngn lupe nk valid cashbil, tak logoff post mse nk g tandas...mujur Abg Ijam tak marah aku...cowi..tak wat lagi dh....huhu....

aku balik ngn mood yg amat baik arini...tp kn...baru jek bkak ym, n tgok Kak Apel aku ade kat forum...just tgur ngn 'jelesnyer....' jek....ye laa...gmba ym die ngn bf die tuhh...byk style muke, nmpk api gler2...tp kn, die rply 'ape gendut?'....pehhh...ilang mood aku trus tadi....

aku da cukup2 berbahasa ngn sume orang....ngn akak2 angkat aku, jarang sangat aku kasar2...n aku jage gler ape aku nk sebut...even ng mmber pn....orang cakap aku skema, y?..base on aku nyer style brcakap...bkn ape...aku trlampau jage ape yg kuar dari mulut aku jek...tak nk kasi orang terasa..same la kat kaunter..aku akan ckp "kejap ye aunty...i setel ni dulu...".....tak ley ke orang balas bnde yg same..?....tu pasal post aku kali ni tajuknyer cm wat orang tertnya2...huuuhhh.....

p/s: pnjg la pulak post kali ni..niway, to Kak Apel...sowi adik moody tetbe...

No comments:

Post a Comment